Hoe word je een succesvolle eventplanner?

Eventplanner

 

Laten we eerlijk zijn, het maakt niet uit hoe goed je gastenlijst is afgestemd op het thema van je evenement, of hoeveel Instagram-waardige rekwisieten je in je decor opneemt, als de planners achter het programma niet consequent en professioneel kunnen optreden… dan wordt je evenement een flop. Daarom is een succesvolle evenementenplanner meer dan alleen een goede organisator of een talent voor het coördineren met verkopers en andere vrijwilligers. Om een succesvolle evenementenplanner te worden, moet je je bedrijf opbouwen zoals elk ander klein bedrijf. Begin met het maken van een plan met alle stappen die je moet nemen om financieel onafhankelijk te worden als evenementenplanner. Zo kun je toekomstige evenementen plannen zonder je voortdurend zorgen te maken over geld.

Je eerste evenement als evenementenplanner

Wanneer je begint met het plannen van evenementen als kleine onderneming, moet je onthouden dat je een baan voor jezelf creëert. Je verkoopt geen product. Als evenementenplanner verkoop je herinneringen en ervaringen die je gasten zich voor altijd zullen herinneren. Je kunt in een bepaalde situatie meer in rekening brengen omdat je meer te bieden hebt dan de gemiddelde evenementenplanner. Reken meer bij een bedrijfsevenement omdat je toegang hebt tot meer dingen, reken minder bij een informeel feest omdat je geen mooie decoraties of catering verkoopt.

Als je voor het eerst begint als evenementenplanner, is het belangrijk om te beginnen met een ervaring waar je van houdt. Door te beginnen met een passie, zul je geïnspireerd worden om evenementen te creëren die echt onvergetelijke ervaringen zullen zijn voor je klanten. Een evenement kiezen op basis van een thema waar je echt van houdt, en de vaardigheden hebben om het zo goed mogelijk uit te voeren, zijn twee sleutels tot een succesvol evenement als evenementenplanner. Als eventplanner ben je verantwoordelijk voor het organiseren van evenementen.

Controleer je werk en maak revisies.

Als nieuwe evenementenplanner zul je fouten maken. Daar kun je niet omheen. Je zult iets vergeten in de planning op te nemen, of andere dingen vergeten. Maar die fouten zijn juist kansen om te leren en te groeien als evenementenplanner. Wanneer het evenement voorbij is, zullen de gasten je niet vertellen wat ze anders zouden hebben gedaan. Ze zullen zeggen dat ze het leuk vonden en dat ze genoten hebben van het thema van het feest. Als u het programma (na het evenement) hebt herzien, dan moeten die herzieningen in het programma voor elk volgend evenement worden opgenomen.

Houd in gedachten dat elk evenement anders is, dus het is belangrijk om aantekeningen te maken van je fouten, zodat je niet opnieuw dezelfde fouten maakt. Maak voor elk evenement een lijst van alles wat je moet doen en de dingen die je vergeet te doen. Zorg ervoor dat je tijdens het evenement alles afvinkt wat je hebt gedaan.

Marketing is de sleutel tot succes

Marketing is de sleutel tot succes in elk bedrijf. Hoe goed het product, de dienst of de inhoud ook is, het verkoopt zichzelf niet. Zonder verkoop heb je geen inkomen, geen baan en geen toekomst als ondernemer. Daarom moet je moeite doen voor de marketing van je evenementenbedrijf. Er zijn veel marketingtechnieken die u kunt gebruiken om uw bedrijf te promoten, maar het is belangrijk om te onthouden dat de sleutel tot marketingsucces consistentie is. Consistentie is de sleutel. Als je een evenementenplanner wilt worden, moet je doorgaan met de marketing van je bedrijf, zelfs als je geen evenement aan het plannen bent. Er zijn veel marketingtechnieken die je kunt gebruiken om je bedrijf te promoten, maar het is belangrijk om te onthouden dat de sleutel tot marketingsucces consistente inspanning is.

Conclusie

Als je als kleine onderneming evenementen gaat plannen, moet je niet vergeten dat je een baan voor jezelf creëert. Een evenement kiezen op basis van een thema waar je echt van houdt, en de vaardigheden hebben om het zo goed mogelijk uit te voeren zijn twee sleutels tot een succesvol evenement als evenementenplanner.

Houd in gedachten dat elk evenement anders is, dus het is belangrijk om aantekeningen te maken van je fouten, zodat je niet opnieuw dezelfde fouten maakt. Maak voor elk evenement een lijst van alles wat je moet doen en de dingen die je vergeet te doen. Zorg ervoor dat je tijdens het evenement alles afvinkt wat je hebt gedaan.

Marketing is de sleutel tot succes in elk bedrijf. Hoe goed het product, de dienst of de inhoud ook is, het verkoopt zichzelf niet. Zonder verkoop heb je geen inkomen, geen baan en geen toekomst als ondernemer. Daarom moet je moeite doen voor de marketing van je bedrijf voor evenementenplanning.